Glædelig jul og godt nytår!

Kære medlemmer i Randers Tennisklub

Årets gang i Randers Tennisklub – 2019

Årets serveesser (og vi har bare valgt de bedste af dem 😊)

• Mod udgangen af året ansatte vi Jørgen Nørgaard – en oprustning på såvel trænerområdet, men også i forhold til klubbens administration og events. Vi ser frem til samarbejdet med Jørgen og er sikker på, at det bringer klubben godt videre! Se mere her.
    Ved opstart på indendørssæsonen blev der også budt velkommen til Victoria Andersen, der er tiltrådt som ny hjælpetræner for udvalgte hold hen over ugen. Se mere her.
  • Oprykning til 1.division indendørs for vores herrer. U14 drengene kom til slutspillet og var dermed igen i år blandt de 4 bedste hold i Danmark. Derudover masser af gode resultater i individuelle turneringer!  Klubben er fortsat både Team Danmark satsningsidrætsgren i Randers samt Talentmiljø i regi af Dansk Tennis Forbund.
  • Etablering af Padel bane – 2019 blev året, hvor vi kastede os over Padel sporten med etablering af banen på vores kunst-græsbane ved siden af hallen. Allerede her i det første år har 80 medlemmer haft fornøjelse af banen – heraf godt 40 helt nye medlemmer i klubben! Velkommen til!
  • Stort set alle sponsorer og samarbejdspartnere fortsætter det mangeårige samarbejde med klubben. Vi har en god dialog med alle vores partnere og er glade for den vitale opbakning til klubbens virke og aktiviteter. Hen over året inviterer vi til en række arrangementer, hvor vi har mulighed for både at tale ”tennis” og flere andre ting – VIP Fodbold i samarbejde med Randers FC, Vinsmagning i samarbejde med Jysk Vin og Nybolig Bjørn & Ankersen samt fejring af klubbens fødselsdag.
  • Randers Tennisklub har igennem året været højt placeret på ”Facebook ligaen” – der måler på tennisklubbers synlighed på det sociale medie. Ingen tvivl om vi kan dyrke det endnu mere og henover 2020 vil vi bruge Facebook endnu mere aktivt – både i forbindelse med rekruttering og fastholdelse af medlemmer, men naturligvis også som kommunikationskanal til mange af vores medlemmer.
  • Klubben har fastholdt et medlemstal omkring 450 – men vi har været udfordret på pludselig udskiftning af træner og som følge deraf et vigende antal juniormed-lemmer – men er i henhold til ovenstående blevet ”reddet” af nye medlemmer, der spiller Padel. Stort velkommen til de mere end 65 nye medlemmer totalt, der er trådt ind i klubben hen over året!
  • Vi kårer hvert år Årets Ildsjæl i samarbejde med Danske Bank og Årets Spiller og Årets Kammerat i samarbejde med Nybolig Bjørn & Ankersen. STORT tillykke til:
    Årets Ildsjæl 2019 – Knud Petersen. Se mere her!
    Årets Junior 2019 – Magnus Lindberg.
    Årets Kammerat 2019 – Hjalmar Hoffmann-Petersen. Se mere her!

Planer for fremtiden – de kommende års serveesser!

• 125-års jubilæum skal fejres i 2020 – fejringen af vort jubilæum bliver primært en fest for vores medlemmer og kommer til at foregå i slutningen af juni måned. Vi håber, at rigtig mange medlemmer og samarbejds-partnere vil være med til at gøre denne dag festlig på alle mulige måder! Programmet er endnu ikke parat, så følg endelig med på vores hjemmeside samt Facebook.
  • Nye tiltag og fortsættelse af allerede gode tiltag – der skal være tilbud for ALLE og vi vil målrettet gå efter medlemsvækst og mere klubliv!

Nye påtænkte tiltag:
    Samarbejde med lokale skoler intensiveres igen, Familietennis træf med spisning – 1 gang om måneden er klubben vært for grillpølser, hygge på og udenfor banerne
    Forældre/barn tennis med instruktion, Hyggeturneringer for seniormedlemmer, Supersenior tiltag i samarbejde med Randers Kommune og Ældresagen, Sommercamp for senior motionister.

Fortsættelse af nuværende vel-fungerende tiltag:
    Fortsat tilbud om træning til alle medlemmer, der ønsker dette. 3 årlige superseniorarrangementer, Tirsdags Træf, Torsdagstennis, Bridge, Sommercamp for juniorer samt naturligvis træningstilbud for alle uanset alder og niveau
  • Medlemsvækst og mere klubliv for alle!
    Som det fremgår af oven stående påtænkte tiltag, så går vi målrettet efter medlemsvækst og et endnu bedre, mere alsidigt og velfungerende klubliv for alle medlemsgrupper. Dette igennem et øget samarbejde med skoler, andre tennisklubber i kommunen samt ikke mindst fortsat et givende samarbejde med vores store vifte af øvrige samarbejdspartnere og sponsorer.
  • Fortsat fokus på at blive 5% (eller 10% 😊) bedre på alle parametre hvert eneste år!
  • Her til sidst – sidder du og overvejer om ”tennis er noget for dig” eller nogen du kender, så er der gode argumenter for at kaste dig over vores fantastiske sport. Man lever længere, når man spiller tennis! Så få endelig motiveret nabo, kollega, farmor, lillebror eller din klassekammerat til at komme med ned i tennisklubben 2020. Se mere her!

Vi håber at alle medlemmer har haft en god sæson 2019 – og ser frem til at byde jer velkommen til en sæson 2020 med endnu flere aktiviteter og tilbud, såvel til “rutinerede” som nye medlemmer.

På vegne af Randers Tennisklubs bestyrelse og trænerstab – hermed ønsket om en glædelig jul samt et godt nytår til alle vores medlemmer!

Lars Elkjær