14 årig gjorde rent bord i damesingle ved JM

14-årige Annelieke Steenhuisen gjorde rent bord i den bedste damerække og nåede finalen i damedouble ved de netop afsluttede Jyske Mesterskaber indendørs 2020.

14-årige Annelieke viste sig fra sin bedste side, da hun lørdag den 18. januar stod klar til finalen i damesingle mod Louisa Harck, Sønderborg, som hun sikkert besejrede med cifrene 6-1 6-2.

Annelieke er et af klubbens talenter, som arbejder ihærdigt, fokuseret og særdeles målrettet med god støtte af sin familie. Annelieke er på banen mindst 4 gange ugentligt i Randers, hvoraf de to er morgentræning inden skole. Derudover er der også fysisk træning. For tiden træner Annelieke også i Skovbakken Tennis, hvor hun spiller holdkampe, idet vi pt. i Randers Tennisklub ikke kan stille et damehold, som matcher Annelieke.

Annelieke nåede også finalen i damedouble sammen med Emma Kamper Malmkjær, Skovbakken, men her måtte de se sig besejret af Astrid Hoppe og Freja B. Løvbjerg, Århus 1900 med cifrene 2-6 5-7.

Det er ikke kun på pigesiden vi gør os gældende idet både Magnus Lindberg og Oliver Lindberg var i finaler i U16 drengesingle og Herresingle B – desværre måtte begge se sig besejret, men begge kæmpede godt.

De to tvillinger vandt U16 drengedouble uden at spille finale, da modstanderne desværre måtte trække sig inden finalestævnet med skade.

I U14 pigedouble var Randers Tennisklub repræsenteret med Kirstine Merrild Clausen, som havde været en tur i Aalborg TK for at finde sin makker i Ena Vaizovic. De måtte desværre strække våben mod et stærkspillende koldingpar, Elis Davidova og Maya Nørup Klünder, som vandt med 7-5 7-5.

Klubbens øvrige finalister – tillykke til alle!

RESULTATER FRA FINALERNE:

U14 Pigedouble:
Kirstine Merrild Clausen/Ena Vaizovic, Aalborg TK – Elis Davidova/Maya Nørup Klünder, Kolding 5-7 5-7

U16 Drengesingle A:
Magnus Lindberg – Niklas Nordahl Jensen, Kolding 3-6 1-6

U16 Drengedouble:
Oliver og Magnus Lindberg vinder finalen uden kamp grundet skadet modstander.

Senior Damesingle Mesterrækken:
Annelieke Steenhuisen – Louisa Harck, Sønderborg 6-1 6-2

Senior Herresingle B:
Oliver Lindberg – Holger Lethan, Skovbakken 3-6 1-6

Senior Damedouble:
Emma Kamper Malmkjær, Skovbakken/Annelieke Steenhuisen – Astrid Hoppe/Freja B. Løvbjerg, Århus 1900 2-6 5-7